Atnaujinta 2025 m. sausio 2 d.
Vyresnioji logopedė Laura Baltrukonytė (el. p. Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlų. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.el. +370 652 96446).
Logopedė Raimonda Katilienė (el. p. Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlų. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį., tel. +370 614 82425).
Mokyklos logopedo pagrindinis tikslas – rūpintis mokinių kalbos vystymosi raida, kalbos, kalbėjimo bei komunikacijos sutrikimų korekcija, mokyti taisyklingai kalbėti ir reikšti mintis žodžiu, taisyti tarties, rašto trūkumus, mokyti skaityti ir rašyti be klaidų.
Mokyklos logopedas:
- įvertina vaiko kalbos raidą, skaitymo bei rašymo įgūdžius, identifikuoja esamą sutrikimą, sudaro kalbos korekcijos planą sutrikimui įveikti ar sušvelninti;
- įvertina oralinę motoriką, esant sutrikimui parenka individualius korekcijos būdus jiems įveikti ar sušvelninti;
- per sensorinę stimuliaciją skatina prieškalbinę raidą;
- per įvairias žaidybines situacijas skatina vėluojančios kalbos raidą;
- padeda įveikti ar sušvelninti garsų tarimo sutrikimus;
- lavina foneminę klausą, girdimąją atmintį ir dėmesį, moko ilgesnį laiką susikaupti ties kalba, garsais;
- logopedinių pamokėlių metu formuoja neišsivysčiusią kalbos sistemą – plečia žodyną;
- formuoja/koreguoja garsus, moko pritaikyti gramatinius dėsningumus, rišliai papasakoti;
- padeda įveikti ar sušvelninti balso sutrikimus;
- padeda įveikti ar sušvelninti kalbos ritmo ir tempo sutrikimus (mikčiojimas, greitakalbystė ir kt.);
- šalina skaitymo ir rašymo sutrikimus;
- konsultuoja tėvus kalbos korekcijos klausimais, ruošia rekomendacijas į namus.
Ugdant specialiųjų poreikių mokinius, sėkmę lemia tinkamai parinkta mokymo priemonių ir būdų sistema, mokytojų, specialistų ir tėvų bendradarbiavimas.
